Ειδική Διαπαιδαγώγηση

Η ειδική παιδαγωγός του κέντρου μας αναλαμβάνει τη μαθησιακή αξιολόγηση και το  πρόγραμμα παρέμβασης της ειδικής διαπαιδαγώγησης. Στόχος της ειδικής διαπαιδαγώγησης είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης για να αντιμετωπίσει τις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού.

Με τις κατάλληλες μεθόδους, τους εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και το εξειδικευμένο υλικό, η ειδική παιδαγωγός προάγει την ανάπτυξη γνωστικών ικανοτήτων (λογική σκέψη, συγκέντρωση, μνήμη) ,  μαθησιακών ικανοτήτων (ανάγνωση, γραφή, ορθογραφίας, αρίθμησης) αλλά όπου χρειαστεί ενισχύει ψυχολογικά και τροποποιεί την ανεπιθύμητη συμπεριφορά.

Αξιολόγηση στην ειδική διαπαιδαγώγηση:

Η αξιολόγηση στην ειδική διαπαιδαγώγηση είναι σημαντική:

  • για τη συλλογή πληροφοριών για τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του παιδιού στην ανάγνωση, τη γραφή, τα μαθηματικά και την ορθογραφία.
  • για να αποφασίσει η διεπιστημονική ομάδα εάν θα χρειαστεί τις υπηρεσίες της ειδικής αγωγής.
  • γιατί θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη για την κατάλληλη παρέμβαση.
  • ώστε να σχεδιαστεί η εξατομικευμένη διδασκαλία.
  • Κατά τη διάρκεια της θεραπείας αξιολογείται η πρόοδος και ο ρυθμός μάθησης του παιδιού.

Στόχος της αξιολόγησης στην ειδική διαπαιδαγώγηση είναι να βελτιώσουμε τις εκπαιδευτικές ικανότητες και τη μάθηση του παιδιού.

Πρόγραμμα παρέμβασης στην ειδική διαπαιδαγώγηση:

  • Διδασκαλία Ανάγνωσης και Ορθογραφίας 
  • Εκμάθηση φωνολογικής ενημερότητας
  • Ανάπτυξη και εμπλουτισμό λεξιλογίου
  • Εκμάθηση εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας
  • Εξάσκηση στην παραγωγή, σύνθεση και ετυμολογία των λέξεων
  • Διδασκαλία Περίληψης κειμένου, εξαγωγής των σημαντικότερων στοιχείων του περιεχομένου 
  • Εξάσκηση στην παραγωγή γραπτού λόγου
  • Εκμάθηση στρατηγικών και μεθόδων για την μελέτη των μαθημάτων του σχολείου
  • Ενίσχυση των αντιληπτικών ικανοτήτων  (μνήμη, σειροθετική ικανότητα, λογική σκέψη, οπτική αντίληψη) και εκμάθηση γνωστικών εννοιών
  • Διδασκαλία λογικομαθηματικής σκέψης και μαθηματικών
  • Εξάσκηση των γραφοκινητικών δεξιοτήτων
  • Τροποποίηση συμπεριφοράς για την οριοθέτηση, την αύξηση συγκέντρωσης της προσοχής και τη μείωση υπερκινητικότητας
  • Ψυχολογική στήριξη του παιδιού για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και ανάπτυξη του αισθήματος επιτυχίας
  • Συμβουλευτική γονέων σε θέματα διαπαιδαγώγησης